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Makes And Models => Zero Motorcycles Forum | 2013+ => Topic started by: morpheus74 on February 11, 2018, 07:59:50 PM

Title: FX 2015 - range < 40km
Post by: morpheus74 on February 11, 2018, 07:59:50 PM
Hello
I just bought a 2015 zero FX (5.7) with 10 000 km.
The goal is to use it as an enduro bike (chain, tires, rear fender adapted, various little modifications).
I started to test it on 20 km on the road before modifications, I saw a range around 50km, rolling between 60 and 80 km/h, without forcing on the tork (it is my third Zero - DS and DSR before).
I started to use it in enduro this week end : battery charged at 100% (with the 2 batteries) : only 39 km and the battery was empty. one thing strange : after the first 7km I stop and was at 77% of remaining battery. I stop to help a friend, and I cut the contact off. 2 min after I put the contact on: I still have only 66% (except 77% before cut off) ... ouch : 7km with 34% ?? ...
At the end of the comute , the engine has cut off at 3% and after only 39km.
I drove between 20 and 50 km / h max on these 39km, and it was "big way" no hard enduro.
It seams I have a problem with the batteries, what do you think ?
I specify that it was 6 degrees ...

Sorry for bad english :(
thanks for help
Title: Re: FX 2015 - range < 40km
Post by: acacia1731 on February 12, 2018, 08:40:16 PM
Nice looking FX - dirt ready!

My 2015 FX 5.7 delivers about 40-45km with off-road use (dirt trails with hills).  On-road it delivers around 65km range.  6 degree C might cause these numbers to go down.

I rarely go fast (mostly < 80km/h), but I do apply torque as often as possible!
Title: Re: FX 2015 - range < 40km
Post by: Richard230 on February 12, 2018, 09:36:44 PM
Speaking of the ambient temperature affecting range: I ride to my daughter's home 37 miles away on my 2018 S.  My ride is about 1/3 freeway, 1/3 expressway and 1/3 city speeds.  When the temperature is around 40 degrees F (5 degrees C) I arrive at her house after using 30% of my battery capacity.  However, last Friday the temperature was 62 degrees F (17 degrees C). I made it to her home using only 25% of the battery charge.  :) That is quite a difference.  Chances are that when it finally warms up to around 25 or 30 C, you too will be able to go a lot further on a single charge.   ;)
Title: Re: FX 2015 - range < 40km
Post by: morpheus74 on February 12, 2018, 11:32:51 PM
Thanks Acacia1731, so it seems to be correct !
Title: Re: FX 2015 - range < 40km
Post by: tex on February 20, 2018, 10:41:21 PM
Salut Morpheus74,
est que pourrais tu me dire quelle changement as tu apporte a la FX. J'aime trop le look et je voudrais acheter le même pneu,etc.
Merci
tex from Switzerland
Title: Re: FX 2015 - range < 40km
Post by: morpheus74 on February 22, 2018, 03:18:12 AM
Salut Tex,

Les pneus : des metzeler 6days extrem, ca accroche au top en enduro
Chambres a air 4mm
Jantes percées pour mettre un gripster a l'avant et un autre a l'arriere
Kit chaine et garde boue pour proteger l'amortisseur arriere (la, le garde boue de Zero ne passait pas avec la chaine trop neuve et le pneu neuf : trop peu d'espace entre le pneu et le bout de l'amortisseur, j'ai du mettre un bout de chambre a air a la place)
Suppression de toute la partie feux et garde boue arriere ... depuis la photo, j'ai rajouté un garde boue enduro, petit et fin, a led, les cligno étant dans le feux stop.
Suppresion ras de roue arriere, retro, cales pieds passager, fusible ABS
J'ai rajouté des proteges mains a 30€ sur Amazon qui sont renforcés avec une barre en alu, et j'ai du couper le bout du levier de frein car vraiment trop long
J'ai rajouté des donuts aux poignées pour éviter les ampoules aux mains
J'ai aussi ajouté une sangle a l'arriere, fixée sur les vis de la selle, 20€ sur les sites de MX : tout l'arriere de la moto est en plastique, pas de boucle en alu, donc impossible sans cela de pouvoir tirer la moto par l'arriere dans les situations delicates

Il faudrait rajouter un garde boue avant type enduro pour qu'il soit plus long devant et derriere pour mieux proteger, et aussi rajouter une grille sur les ailettes du transfo derriere la roue avant.

Le top serait d'enlever tout le systeme ABS pour mettre en direct les durites (mais cela risque de bloquer l'electronique), et aussi d'enlever le chargeur a l'avant de la moto pour gagner du poids, mais c'est deja pas mal ainsi...

j'ai laissé les clignos avant pour l'instant car l'armature en fer qui les tient est vraiment visible et tien le compteur, donc difficile a supprimer sans le couper, donc ca attendra qu'ils cassent ou que je trouve de plus petits, ca me permet de rester a minima présentable aux forces de l'ordre lors de raccord entre 2 chemins...